Καταστατικό του ιστολογίου

1. Μπορεί ο καθένας να γράψει ό,τι θέλει σε αυτόν τον χώρο χωρίς να λογοκριθεί από κανέναν.
2. Όλοι είμαστε ίσοι και μπορούμε να πράξουμε ανάλογα με τις δυνάμεις και τη φαντασία μας.
3. Δεν μας απασχολεί το θέμα του καλού και του κακού.
4. Δεν υπάρχει εδώ μέσα δίκαιο και άδικο.
5. Μίλα όπως σκέφτεσαι.

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Η γυναίκα του Λοβέρδου διορίστηκε στο δημόσιο!


ΓΡΑΦΕΙ Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΧΙΟΣ
Η κυρία λέγεται Πηνελόπη Παπαϊωάννου, τα τελευταία χρόνια λέει ότι είναι αγιογράφος ενώ από το 1993 μέχρι το 2009 ήταν αεροσυνοδός στην Ολυμπιακή Αεροπορία....Στις 12 Νοεμβρίου 2010 με την απόφαση των υπουργών Ντόλιου, Σαχινίδη και Ρέππα, “διορίστηκε” στο δημόσιο και συγκεκριμένα στο Υπουργείο Εσωτερικών σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση.  Όλα τα παραπάνω θα είχαν την αξία ενός ακόμα “νόμιμου” ρουσφετιού εάν η κυρία Παπαιωάννου δεν ήταν η σύζυγος του Υπουργού Υγείας Ανδρέα Λοβέρδου. Ιδού και το ΦΕΚ (δεξιά) για να μην υπάρχουν παρερμηνείες.Η κυρία Παπαιωάννου όταν έφυγε από την Ο.Α πήρε εφ άπαξ 50.000 ευρώ και τώρα θα έχει το δικαίωμα να πάρει ένα δεύτερο και βέβαια να απολαμβάνει τον μισθό της και μια καλή σύνταξη για τα γηρατειά. Είναι η γνωστή συνταγή Καρχιμάκη περί “μεταφοράς” των απολυμένων της Ο.Α στο δημόσιο. Νόμιμο, θα πείτε. Ηθικόν;

Αλλά τι λέμε τώρα.
Το θέμα δημοσιεύεται σήμερα στην εφημερίδα “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ” και όπως του πρέπει θα θαφτεί από όλα τα ΜΜΕ. Το βράδυ όμως στο “ΜΑΚΕΛΕΙΟ”, στο “ΚΟΝΤΡΑ” στις 10.15 ,θα πάρει την αξία που του πρέπει όπως και άλλα ονομάτα φίλων του κ.δελφίνου-Βασιλάκη Καϊλα του ΠΑΣΟΚ που βολεύτηκαν στο δημόσιο με υπέρογκους μισθούς.
Και να φανταστούμε ότι ο μέγας πολιτικός υποκριτής Λοβέρδος, πριν από μία εβδομάδα έβριζε συλλήβδην όλους τους εργαζόμενους στο δημόσιο ως τεμπέληδες. “1 εκ. δημόσιοι υπάλληλοι ταλαιπωρούν 9 εκ. Έλληνες”. Είναι και η γυναικούλα σας μέσα κύριε Αντρέα;” Ντροπή σας και ντροπή μας που σας ανεχόμαστε ακόμα…Πηγή: Εφημ. "Δημοκρατία"

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

Αποτελέσματα συνέλευσης 14/9/2011 στο ΠΑ.ΠΕΙ.

Το Πανεπιστήμιο Πειραιώς θα τελεί υπό κατάληψη έως και την Τετάρτη 21/9 οπότε θα πραγματοποιηθεί νέα γενική συνέλευση. (Π.Αμφιθέατρο, 13:00)

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011:

-ΥΠΕΡ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ (ΠΑΣΠ-ΕΑΑΚ-ΑΡΕΝ-ΜΑΣ-ΑΓ.ΚΙΝΗΣΕΙΣ) 552
-ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ (ΔΑΠ ΝΔΦΚ-ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ) 382

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011

Τα κλειστά πανεπιστήμια αντανακλούν τη διαλυμένη κοινωνία

Οι πανεπιστημιακές σχολές η μία μετά την άλλη καταλαμβάνονται από τους εξεγερμένους φοιτητές, η εξεταστική περίοδος του Σεπτεμβρίου μάλλον χάνεται, οι γονείς πληρώνουν και η επιστήμη –που είναι η ψυχή και η αξιοπρέπεια του πανεπιστημίου, όπως έλεγε ο ισπανός φιλόσοφος Ortega y Gasset-  θυσιάζεται και αυτή.
Όμως, γιατί αντιδρούν οι φοιτητές τόσο λυσσαλέα; Είναι πράγματι τόσες εξωφρενικές οι ρυθμίσεις του καινούργιου νόμου;
Και το λέω αυτό, γιατί πιστεύω ότι πίσω από τις αντιδράσεις κρύβεται βασικά μια ολόκληρη κουλτούρα του φοιτητικού πληθυσμού, η οποία επιβλήθηκε μετά την μεταπολίτευση από ένα διεφθαρμένο κομματικό σύστημα (που αντιμετώπιζε τους φοιτητές ως διατεταγμένα πιόνια του και όχι ως ελεύθερους ανθρώπους).
Ποιες είναι λοιπόν οι συντηρητικές ρυθμίσεις που ηλεκτρίζουν τους φοιτητές και τους οδηγούν στις καταλήψεις (και είναι δύσκολο να εξηγήσεις σε ένα ξένο ακαδημαϊκό τι ακριβώς σημαίνει αυτό το μέγεθος, αφού τα καλά αμερικανικά πανεπιστήμια δοκίμασαν κάτι τέτοιο μόνο την περίοδο του εγκληματικού πολέμου κατά του Βιετνάμ)!
Έτσι, οι φοιτητές διαμαρτύρονται και λένε στις συνελεύσεις τους ότι τους κόβονται με απαράδεκτο τρόπο τα χρόνια των σπουδών. Όμως ένας τέτοιος ισχυρισμός είναι εξωφρενικά αναληθής, αφού ένας τωρινός φοιτητής της Νομικής θα έχει –ανάλογα με τις περιστάσεις- 8 ή 9 ή 11 χρόνια για να τελειώσει το πανεπιστήμιο (με βάση το άρθρο 88 του ψηφισθέντος νόμου).
Γιατί λοιπόν εξεγείρονται οι φοιτητές; Ή πόσο χρόνο χρειάζονται για να περατώνουν τις σπουδές τους; Άπειρο, απεριόριστο και μάλιστα σε μια χώρα που χρεοκοπεί;
Έπειτα ισχυρίζονται ότι καταργείται το ακαδημαϊκό άσυλο και αυτό είναι βασικά αληθές.
Φοβάμαι, όμως, ότι πάνω σε αυτό το ζήτημα έχουν ειπωθεί παρά πολλά και ότι τέτοιοι ισχυρισμοί έχουν απήχηση μόνο στα φοιτητικά αμφιθέατρα. Το μόνο που θα προσέθετα είναι το εξής: και με την μαρξιστική θεώρηση οι έννοιες αλλάζουν, όταν αλλάζει και το ιστορικό περιβάλλον.
Σήμερα δεν έχουμε χούντα που να παρεμβαίνει αυταρχικά στον πανεπιστημιακό χώρο.
Εξάλλου, στον δυτικό πολιτισμό η προστασία της ανθρώπινης ζωής ή της κρατικής περιουσίας έχει μεγαλύτερη αξία σε σύγκριση με την προστασία των κουκουλοφόρων ή των διακινητών των ναρκωτικών (γιατί αυτούς προστάτευε κατ’ ουσία το άσυλο)!
Και επιτέλους οι ιδέες και η προστασία τους δεν είναι συμβατές με τους κλειστούς χώρους (και άρα εδώ δεν ισχύει το περίφημο αγγλικό ρητό «my home is my castle» , δηλαδή το σπίτι μου είναι το φρούριό μου)!
Επομένως, πίσω από τις καταλήψεις κρύβεται μια ολόκληρη αντιδραστική κουλτούρα που επιβλήθηκε μεταπολιτευτικά από ένα πεπαλαιωμένο κομματικό σύστημα (το οποίο ήθελε τα πανεπιστήμια, όχι ως πεδία επιστήμης, αλλά ως χώρους πολιτικού ακτιβισμού και άντλησης στελεχών)!
Ειλικρινά, σε ποια ευρωπαϊκή χώρα μιλούν στις φοιτητικές εκλογές πολιτικοί αρχηγοί;
Και μέσα σε αυτό το πλαίσιο κυοφορήθηκε φυσιολογικά και στους φοιτητές και ένα κλίμα ολέθριας «υπαρξιακής χαλαρότητας» (που σημαίνει πηγαίνω όποτε θέλω στα μαθήματα κλπ)!    
Άρα τα πράγματα είναι δύσκολα, γιατί φοβάμαι ότι μια κουλτούρα δεν «κτυπιέται» με νόμους  (και οι φοιτητές πρέπει να αντιληφθούν τις παρενέργειες των επιλογών τους, αν χαθεί το εξάμηνο).
Από την άλλη πλευρά, θα έπρεπε να πω, ότι αυτό που γίνεται σήμερα στα πανεπιστήμια αντανακλά και τη διεφθαρμένη μας κοινωνία. Τι εννοώ;
Κατ’ ουσία, οι φοιτητές με τις καταλήψεις εφαρμόζουν την πιο συντηρητική εκδοχή για την έννοια της ελευθερίας. Που πάει να πει εν ολίγοις «κάνω αυτό που θέλω και όπως θέλω»!
Όμως αυτό δεν συμβαίνει και στην κοινωνία; Το γενικό συμφέρον παραμερίζεται και όλοι σκέφτονται την «πάρτη» τους. Ο γιατρός δεν εκδίδει αποδείξεις και κλέβει το κράτος που χρεοκοπεί, ο καθηγητής της μέσης εκπαίδευσης δεν δίνει ποτέ απόδειξη για τα ιδιαίτερα μαθήματα, οι τραπεζίτες σκέφτονται σκανδαλωδώς μόνο το συμφέρον τους κλπ.
Ποιο είναι το συμπέρασμα; Οι καταλήψεις στα πανεπιστήμια αντανακλούν δυστυχώς μια κουλτούρα. Δηλαδή, αυτό που γίνεται και στην ελληνική κοινωνία. Εν ολίγοις «κάνω αυτό που θέλω και όπως θέλω»!
Έτσι όμως δεν πηγαίνουμε μπροστά!

Το κείμενο γράφτηκε από τον καθηγητή της Νομικής σχολής του ΑΠΘ κ.Γρηγόρη Καλφέλη.

Πηγή: http://www.tovima.gr

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Αποτελέσματα συνέλευσης στο ΠΑ.ΠΕΙ Τετάρτης 7/9

Σήμερα, Τετάρτη 7/9/2011, πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση του συλλόγου φοιτητών Πα.Πει "Ο ΠΛΑΤΩΝ" και αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί κατάληψη μέχρι την Τετάρτη 14/9/2011 με ανοιχτές τις διοικητικές υπηρεσίες Δευτέρα και νέα γενική συνέλευση Τετάρτη 14/9 σε κατειλλημένη σχολή 13:00 στο Π.Αμφ.Ως αποτέλεσμα αναβάλλονται τα μαθήματα της εξεταστικής και οι μέρες πραγματοποίησής τους θα ανακοινωθούν εντός των προσεχών ημερών.

Στη συνέλευση υπερψηφίστηκε το ενωτικό πλαίσιο που κατέθεσαν, η Π.Α.Σ.Π, τα Ε.Α.Α.Κ και η ΑΡ.ΕΝ ενώ ξεχωριστό πλαίσιο κατέθεσαν το Μ.Α.Σ και οι ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ με αίτημα επίσης την κατάληψη για μία βδομάδα.Πλαίσιο κατατέθηκε επίσης από την Δ.Α.Π Ν.Δ.Φ.Κ(ανοιχτή σχολή-αναβολή εξεταστικής)καθώς και από ανεξάρτητους φοιτητές που ήταν κατά αυτών των κινητοποιήσεων.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ:

-ΠΛΑΙΣΙΟ Π.Α.Σ.Π-Ε.Α.Α.Κ-ΑΡ.ΕΝ (κατάληψη) 351
-ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ (κατά της κατάληψης) 224
-ΠΛΑΙΣΙΟ Μ.Α.Σ (κατάληψη) 127
-ΠΛΑΙΣΙΟ Δ.Α.Π-Ν.Δ.Φ.Κ (ανοιχτή σχολή - αναβολή εξεταστικής) 30
-ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ (κατάληψη) 2
Πηγή:  http://odepapeilive.blogspot.com

Ερωτήσεις - Απαντήσεις: Ο χάρτης των ανατροπών στα πανεπιστήμια

Διευκρινίσεις για όσα φέρνει στην ανώτατη εκπαίδευση ο νέος νόμος - πλαίσιο. Τι προβλέπεται για το άσυλο, τους φοιτητές, τον τύπο διοίκησης και την εκλογή των πρυτανικών αρχών

Ένα κείμενο με 50 ερωτήσεις και απαντήσεις που αφορούν τον νέο νόμο για τα ΑΕΙ έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να ενημερωθούν καλύτερα για τον νόμο τόσο οι άμεσα ενδιαφερόμενοι (φοιτητές και καθηγητές) όσο και οι πολίτες που θέλουν να να ξέρουν πώς θα διαμορφωθεί το τοπίο στην ανώτατη εκπαίδευση τα επόμενα χρόνια.

Ήδη διατυπώνονται πολλές αντιρρήσεις για τον νόμο και ακούγονται απειλές για μη εφαρμογή του, αλλά και επιφυλάξεις για τον αν οι διατάξεις του είναι εφαρμόσιμες. Η υπουργός Παιδείας πάντως δήλωσε ότι "οι απειλές για τη μη εφαρμογή του νόμου, ιδιαίτερα όταν προέρχονται από ακαδημαϊκούς με θεσμικό ρόλο εντός των ΑΕΙ, συνιστούν αρνητικό παράδειγμα για τη νέα γενιά και κυρίως προσβολή για τη Δημοκρατία μας". Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι "ο λεπτομερής σχεδιασμός και χρονικός προγραμματισμός, όπως αυτοί αποτυπώνονται στο σχέδιο εφαρμογής του νόμου εγγυώνται την ομαλή μετάβαση στο νέο θεσμικό πλαίσιο".

Οι βασικές διευκρινίσεις που δίνει το υπουργείο είναι οι εξής:

Τι θα ισχύει για τα πτυχία 3ετούς φοίτησης;

Η αλλαγή της συνολικής διάρκειας των σπουδών δεν είναι υποχρεωτική και δεν μπορεί παρά να αφορά όλα τα αντίστοιχα τμήματα. Για παράδειγμα, για να οριστεί ότι η απόκτηση πτυχίου από το τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών θα πραγματοποιείται μετά από φοίτηση τριών ετών, θα πρέπει τα τμήματα Φυσικής όλων των Πανεπιστημίων να συμφωνήσουν σε αυτό, συμπεριλαμβανομένης και της ΑΔΙΠ.

Η δυνατότητα τριετούς φοίτησης θεσπίζεται για περιπτώσεις τμημάτων τα οποία, σύμφωνα με αντικειμενικά και επιστημονικά κριτήρια, δεν έχουν λόγο να λειτουργούν πέραν της τριετίας, αφού ο χρόνος αυτός επαρκεί για την κάλυψη όλης της αναγκαίας ύλης. Σε κάθε περίπτωση, τα ιδρύματα θα έχουν τον τελικό λόγο.

Καταργείται η δωρεάν διανομή συγγραμμάτων μετά από 3 χρόνια;

Το αντίθετο. Σε ό,τι αφορά τη δωρεάν παροχή έντυπων συγγραμμάτων, παραμένει η διανομή τους μέσω της υπηρεσίας "ΕΥΔΟΞΟΣ", που λειτούργησε για πρώτη φορά το 2010-2011. Επιπλέον, όλη η απαιτούμενη από τους καθηγητές ύλη για κάθε μάθημα θα είναι σταδιακά προσβάσιμη από το διαδίκτυο δωρεάν, από όλους τους φοιτητές. Η ηλεκτρονική πρόσβαση σε όλη την ύλη είναι και θα παραμείνει δημόσια υποχρέωση.

Υπάρχει πρόνοια για τους εργαζόμενους φοιτητές;

Οι εργαζόμενοι (με επίσημη εργασία άνω των 20 ωρών την εβδομάδα) θα μπορούν να παρατείνουν τις σπουδές τους σε χρόνο διπλάσιο των κανονικών σπουδών (ν+ν έτη, όπου ν τα κανονικά έτη σπουδών).

Το 1982 καθιερώθηκε το άσυλο, σήμερα καταργείται;

Το πανεπιστημιακό άσυλο -που αποτελούσε κατάκτηση της Δημοκρατίας μας- στην εποχή μας έχει εξελιχθεί σε χώρο όπου: παρεμποδίζεται η ελεύθερη έκφραση και μετάδοση της επιστημονικής γνώσης, επικρατούν ακραίες μειοψηφικές απόψεις, καταστρέφεται η πνευματική περιουσία και η πολιτιστική κληρονομιά και καταπατούνται οι δημοκρατικές ελευθερίες. Συνεπώς, το άσυλο όπως το γνωρίζαμε στο παρελθόν καταργείται, ενώ είναι βασική αρχή του νόμου η ακαδημαϊκή ελευθερία.

ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Τι αλλάζει για τον χρόνο διάρκειας των σπουδών

Ποια θα είναι η διάρκεια των σπουδών;

Η διάρκεια σπουδών ορίζεται σε ν+2 χρόνια, όπου ν είναι τα χρόνια που ορίζονται από το πρόγραμμα σπουδών. Επειτα από αυτό το χρονικό όριο ο φοιτητής χάνει τα προνόμια που απορρέουν από τη φοιτητική του ιδιότητα, αλλά μπορεί να ολοκληρώσει τις σπουδές του με τις προϋποθέσεις που θέτει το κάθε ΑΕΙ.

Τι αλλάζει στη διάρκεια σπουδών; Πώς επηρεάζονται οι ήδη υπάρχοντες φοιτητές;

Τα έτη σπουδών για τα τμήματα που λειτουργούν παραμένουν ως έχουν. Με τον νόμο δίδεται η δυνατότητα σε κάθε ΑΕΙ να προσαρμόσει, κατά τη δική του κρίση, τα έτη σπουδών ανά ειδικότητα, με βάση τα προβλεπόμενα όρια για καθέναν από τους τρεις κύκλους σπουδών (τρία έτη και άνω για τις προπτυχιακές σπουδές, τουλάχιστον ένα έτος για τις μεταπτυχιακές σπουδές και τουλάχιστον τρία για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής). Οι σχετικές αποφάσεις έχουν ως προϋπόθεση ότι τμήματα με το ίδιο αντικείμενο σε διαφορετικά ΑΕΙ να έχουν τελικά τα ίδια έτη σπουδών.

Αυτό το οποίο αλλάζει είναι ότι καθιερώνεται η υποχρέωση των φοιτητών να εγγράφονται κάθε εξάμηνο. Σε περίπτωση μη εγγραφής για δύο συνεχόμενα εξάμηνα ο φοιτητής διαγράφεται.

Οι φοιτητές που ήδη είναι εγγεγραμμένοι στα ΑΕΙ κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες, ανάλογα με το έτος πρώτης εγγραφής και τη διάρκεια των κανονικών σπουδών. Ως ορόσημο τίθεται το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012.

Οι φοιτητές που κατά το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 (Ιούλιος 2012) θα έχουν συμπληρώσει 2ν+1 έτη σπουδών θα διατηρούν τη φοιτητική τους ιδιότητα έως και το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2013-2014 (δηλαδή για ακόμα 2 έτη ή για 4 εξάμηνα).

Οι φοιτητές που κατά το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 (Ιούλιος 2012) θα έχουν συμπληρώσει ν+2 έτη σπουδών θα διατηρούν τη φοιτητική τους ιδιότητα έως και το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2014-2015 (δηλαδή για ακόμα 3 έτη ή για 6 εξάμηνα).

Οι φοιτητές που κατά το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 (Ιούλιος 2012) δεν θα έχουν συμπληρώσει ν+2 έτη σπουδών θα διατηρούν τη φοιτητική τους ιδιότητα για ακριβώς τον διπλάσιο χρόνο σπουδών σε σχέση με τα κανονικά έτη σπουδών.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για την εκλογή ενός εξωτερικού μέλους στο Συμβούλιο;

Βασικές προϋποθέσεις για να προταθεί και να εκλεγεί ένα πρόσωπο ως εξωτερικό μέλος είναι η ευρεία αναγνώρισή του στην επιστήμη, στα γράμματα ή στις τέχνες, η διάκρισή του στην κοινωνική, οικονομική, πολιτική και πολιτιστική ζωή σε εθνικό ή διεθνές επίπεδο και η εμπειρία του σε θέση ευθύνης.

Πώς εκλέγεται ο πρύτανης (σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ) στο νέο μοντέλο διοίκησης;

Ο πρύτανης εκλέγεται από το σύνολο των καθηγητών του ΑΕΙ μεταξύ των δύο ή τριών υποψηφίων που προτείνει το Συμβούλιο, με πενταετή θητεία χωρίς δικαίωμα επανεκλογής.

Πηγή: http://www.infomathisi.gr/

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Νεότερα από το μέτωπο

Με νέες γενικές συνελεύσεις στις σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να καθοριστούν οι περαιτέρω κινητοποιήσεις κατά του νέου νόμου-πλαισίου, ξεκινά η εβδομάδα.

Και ενώ το ντόμινο καταλήψεων συνεχίζεται με περισσότερα από 230 πανεπιστήμια και ΤΕΙ να έχουν βάλει «λουκέτο», στον χορό των κινητοποιήσεων μπαίνουν από σήμερα, Δευτέρα, και οι καθηγητές του ΕΜΠ που προχωρούν σε 48ωρη απεργία.

Την ερχόμενη Πέμπτη ετοιμάζεται νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, ενώ οι φοιτητές θα συμμετάσχουν επίσης στις διαδηλώσεις που θα γίνουν στη Θεσσαλονίκη κατά την 76η Διεθνή Εκθεση.

Η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, σε συνέντευξή της στον Τύπο, αναφερόμενη στις κινητοποιήσεις έκανε λόγο για παθογένειες και κομματικές σκοπιμότητες.

«Αυτά είναι τα συμπτώματα ενός συστήματος για το οποίο το συμφέρον των φοιτητών δεν έχει σχέση με τη διδασκαλία, τη γνώση και τη μάθηση. Αυτά και άλλα παρόμοια αποτελούν την αποτύπωση των παθογενειών δεκαετιών, όπου η ουσιαστική γνώση των παιδιών θυσιάστηκε στον βωμό κομματικών ισορροπιών και άλλων σκοπιμοτήτων» είπε.

Πηγή: http://www.tovima.gr/

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2011

Προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας εξετάζουν οι πρυτάνεις

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προτίθενται να προσφύγουν οι πρυτάνεις εναντίον του νόμου-πλαισίου για την ανώτατη εκπαίδευση,
για όλες τις ρυθμίσεις που εγείρουν ζητήματα αντισυνταγματικότητας. Αυτό αποφάσισαν κατά την έκτακτη συνεδρίασή τους στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου.

Οι πρυτάνεις αναχώρησαν για την έδρα τους έχοντας στις αποσκευές τους δράσεις αλλά και προτάσεις για την επόμενη μέρα στα ΑΕΙ.

Τέσσερα είναι τα σημαντικότερα σημεία του ψηφίσματος:

1) Η Σύνοδος επιμένει στις ενστάσεις που είχε διατυπώσει από την αρχή για τον Νόμο-Πλαίσιο.

2) Εκφράζει την ανησυχία της για τις δυσλειτουργίες και τα προβλήματα που θα προκύψουν από την εφαρμογή του νόμου.

3) Δεσμεύεται ότι θα προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας για όλες τις ρυθμίσεις που εγείρουν ζητήματα αντισυνταγματικότητας και

4)Καλεί τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα να διασφαλίσουν την ομαλή ακαδημαϊκή λειτουργία και τάσσεται υπέρ του «Ανοιχτού Πανεπιστημίου».

Επιπλέον οι πρυτάνεις σημειώνουν ότι «δεν είναι σωστός ο τραυματισμός του πανεπιστημίου μέσω της συκοφάντησής του», και μάλιστα, όπως λένε, «σε μια τόσο κρίσιμη συγκυρία για τον τόπο».

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Τριαντάφυλλος Αλμπάνης, χαρακτήρισε την κατάσταση στα Πανεπιστήμια «δύσκολα διαχειρίσιμη», εκτίμησε ότι «πάει να χαθεί ο έλεγχος» και πρόσθεσε: «εμείς θέλουμε την ομαλή λειτουργία των Πανεπιστημίων, η κατάσταση όμως είναι δύσκολη».

Σε ερώτηση τι απαντούν οι πρυτάνεις στην έκκληση της υπουργού Παιδείας, από τη Βουλή, για ανοιχτά Πανεπιστήμια ο κ. Αλμπάνης απάντησε ότι «αυτή την έκκληση την έχουμε κάνει και εμείς», θυμίζοντας και ανάλογες κινήσεις του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Τέλος, επισήμανε τα προβλήματα υποχρηματοδότησης που εξακολουθούν, όπως είπε, εκτός των άλλων να ταλαιπωρούν τα ιδρύματα.

Πηγή:  http://infomathisi.gr/

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011

Με αποφάσεις των Συγκλήτων διακόπτονται οι εξετάσεις!

Αιφνιδιασμένοι από τη μεγάλη πλειοψηφία με την οποία εγκρίθηκε ο νόμος για τα Πανεπιστήμια, απομονωμένοι πολιτικά και ηθικά, πλείστοι των πρυτάνεων εναποθέτουν πλέον στις κινητοποιήσεις των φοιτητικών παρατάξεων τις τελευταίες ελπίδες για τη μη εφαρμογή του. Έχοντας αποτύχει να αναστείλουν τη ψήφισή του και μετά την κοινωνική αποδοκιμασία της αμετροεπούς απόφασης της Συγκλήτου του Αθήνησι για τη μή εφαρμογή του, αναζητούν πλέον άλλους δρόμους διαφύλαξης του status quo. Περιφρονούν προφανώς τη βούληση της μεγάλης πλειοψηφίας των εκπροσώπων του Ελληνικού λαού, θεωρώντας τα Πανεπιστήμια κάτι ξέχωρο και πέραν των θεσμών και των νόμων της Ελληνικής Δημοκρατίας . Σε κάποιες άλλες εποχές, αν αυτό το έκαναν συνταγματάρχες θα το λέγαμε πραξικόπημα. Σήμερα, πως θα έπρεπε να το πούμε;


Δρομολογούν λοιπόν οι καλοί μας Πρυτάνεις συνεδριάσεις των Συγκλήτων για αναβολή ή και διακοπή των εξετάσεων - πολλά ΑΕΙ οι εξετάσεις έχουν ήδη ξεκινήσει- για να έχουν τον … χρόνο οι φοιτητές να αποφασίσουν κινητοποιήσεις! Όλα αυτά φυσικά, γιατί οι ίδιες οι φοιτητικές παρατάξεις φοβούμενες , εν μέσω εξεταστικής περιόδου, την αποδοκιμασία της μεγάλης πλειοψηφίας των φοιτητών, διστάζουν να προχωρήσουν από μόνες τους στη διακοπή των εξετάσεων και το κλείσιμο των πανεπιστημίων. Εδώ λοιπόν έρχονται οι Πρυτάνεις αρωγοί των φοιτητικών κινητοποιήσεων. Με άλλα λόγια: αφού δεν το κλείνουν οι φοιτητές από μόνοι τους, ας τους δώσουμε μια χείρα βοηθείας να το κάνουν . Κάπως έτσι σκέφτονται προφανώς οι ταγοί των Ανωτάτων Ιδρυμάτων μας, αυτοί δηλαδή, οι οποίοι ως κύριο καθήκον έχουν την υπεράσπιση της ελευθερίας του ακαδημαϊκού και διδακτικού έργου στα Ιδρύματα των οποίων προΐστανται. Κατάχρηση εξουσίας και υπέρβαση των αρμοδιοτήτων των διοικητικών οργάνων για τη διευκόλυνση προσωπικών, πολιτικών και κομματικών επιδιώξεων: η πλήρης συναλλαγή σε όλο της το μεγαλείο!

Ξεχνούν όμως, Πρυτάνεις και παρατάξεις ότι με τον τρόπο αυτό προσφέρουν, τόσο νωρίς, την πλήρη δικαίωση σε όσους από την αρχή επέμεναν ότι κάθε μεταρρύθμιση στα Πανεπιστήμια θα έπρεπε να ξεκινά από την αλλαγή του συστήματος διοίκησης. Ότι η συνδιοίκηση μετεξελίχθηκε, δυστυχώς, σε συνδιαλλαγή. Ότι οι εμπειρίες του Ν. 1268/82 σε αυτόν τον τομέα ήταν απολύτως αρνητικές. Ότι οι φοιτητικές - κομματικές παρατάξεις δεν έχουν θέση σε ένα σύγχρονο Πανεπιστήμιο.

Το σημερινό αυτό αλισβερίσι Πρυτάνεων και παρατάξεων ας είναι το τελευταίο. Σε αυτό τουλάχιστον το σημείο ο νέος νόμος εγγυάται μια νέα πραγματικότητα.


Ο κ. Στέλιος Δ. Κατρανίδης είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Πηγή: http://www.tovima.gr

Πανεπιστημιακοί...

Νομικές οδούς αναζητούν από το πρωί οι πρυτάνεις των ΑΕΙ στη Σύνοδό τους που γίνεται στο Λαύριο, ώστε να εκφράσουν την αντίθεσή τους στις διατάξεις του νέου Νόμου Πλαισίου.

Το κεντρικό θέμα στο οποίο θα επικεντρώσουν τις κινήσεις τους είναι τα εξωτερικά μέλη των νέων Συμβουλίων Διοίκησης των ΑΕΙ.

Στην συνεδρίασή τους συμμετέχουν οι συνταγματολόγοι κ.κ. Κ.Χρυσόγονος και Χαρ. Ανθόπουλος.

Πάντως οι πρυτάνεις τάσσονται υπέρ των ανοικτών πανεπιστημίων και συζητούν πρόταση προς το υπουργείο Παιδείας για παράταση ενός χρόνου στην εφαρμογή του νόμου, λόγω της κρίσης και της δύσκολης περιόδου που διανύει η χώρα.

Οι πρυτάνεις ωστόσο δεν έχουν συντάξει την Διαπιστωτική Πράξη με την οποία θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την εκλογή των νέων Συμβουλίων Διοίκησης. Στην περίπτωση που αυτή δεν γίνει, ο νόμος δίνει την αρμοδιότητα στην υπουργό Παιδείας να το κάνει.

Το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει σύντομα το ακριβές χρονοδιάγραμμα για την εκλογή των Συμβουλίων Διοίκησης καθώς εξετάζονται και προτάσεις μικρής παράτασης της διαδικασίας (κανονικά οι διαδικασίες αυτές ξεκινούσαν 15 Σεπτεμβρίου).

Στο μεταξύ, οι φοιτητικοί σύλλογοι πανεπιστημίων και ΤΕΙ αναφέρουν ότι οι καταλήψεις πανελλαδικά έφτασαν τις 150.

Πηγή:http://www.tovima.gr/